Merhaba Arkadaşlar;
Bu paylaşımımda struct yapısının kullanımını dilim döndüğü kadar sizlere anlatacağım.
Öncelikle sınıf düzeyinde struch yapısı bu şekilde tanımlanmalıdır. MyStruct tanımlayacağımız yapıya vereceğiniz isimdir, bu ismi dilediğiniz bir isim yapabilirsiniz. Bunu kısayoldan struch yazıp tab tuşuna bastığınızda program otomatik olarak oluşturur.
Sonra içerisine ekrandaki kod örneğinde olduğu gibi değişken türleri tanımlaması yapılır. Bu kısma istediğiniz türden değişkenler tanımlayabilirsiniz. Eğerki kod yazma esnasında kodun yazılışı aklınıza gelmez ise struch yapısını tanımladığınızda içerisine prop yazıp tab tuşuna bastığınızda program otomatik olarak örnek şablonu oluşturacaktır. Geriye kendinize göre düzenlemek kalıyor.
Projeniz içinde kullanımına gelindiğinde ise ister global düzeyde aşağıdaki gibi nesne tanımlarsınız ve projeniz içinde misal atıyorum buton tık olayı içinde ornek_tanimlama yazdığınızda struch içinde tanımladığınız değişken isimleri çıkacaktır. Bu isimlere veri atama ve veri çekme işlemi yapabilirsiniz.
Veya aşağıdaki gibi kod içerisinde nesne tanımlaması yapabilir ve örnekde olduğu gibi değer atayabilirsiniz.
Eğer formlar arası kullanmak istiyorsanız aşağıdaki kod örneğinde olduğu gibi struch kodunun başına public yazmanız gerekiyor.
Formlar arası kullanımı ise Form1.Ornek ornek; şeklinde sınıf düzeyinde tanımlayıp veya aşağıdaki gibi kod içerisinde nesnenizi oluşturup kullanabilirsiniz. Önce formun adı sonra yapı adı şeklinde....
Burada da kullanımına dair basit bir örnek kod paylaştım inceleyebilirsiniz.
Not: Tap ile kısayoldan tanımlı şablonları kullanmak sadece Visual Strudio programı için geçerlidir.
Bu paylaşımımda struct yapısının kullanımını dilim döndüğü kadar sizlere anlatacağım.
Öncelikle sınıf düzeyinde struch yapısı bu şekilde tanımlanmalıdır. MyStruct tanımlayacağımız yapıya vereceğiniz isimdir, bu ismi dilediğiniz bir isim yapabilirsiniz. Bunu kısayoldan struch yazıp tab tuşuna bastığınızda program otomatik olarak oluşturur.
Kod:
struct MyStruct
{
}
Sonra içerisine ekrandaki kod örneğinde olduğu gibi değişken türleri tanımlaması yapılır. Bu kısma istediğiniz türden değişkenler tanımlayabilirsiniz. Eğerki kod yazma esnasında kodun yazılışı aklınıza gelmez ise struch yapısını tanımladığınızda içerisine prop yazıp tab tuşuna bastığınızda program otomatik olarak örnek şablonu oluşturacaktır. Geriye kendinize göre düzenlemek kalıyor.
Kod:
struct Ornek
{
public int int_ { get; set; }
public bool bool_ { get; set; }
public string string_ { get; set; }
public float float_ { get; set; }
}
Projeniz içinde kullanımına gelindiğinde ise ister global düzeyde aşağıdaki gibi nesne tanımlarsınız ve projeniz içinde misal atıyorum buton tık olayı içinde ornek_tanimlama yazdığınızda struch içinde tanımladığınız değişken isimleri çıkacaktır. Bu isimlere veri atama ve veri çekme işlemi yapabilirsiniz.
Kod:
Ornek ornek_tanimlama;
Veya aşağıdaki gibi kod içerisinde nesne tanımlaması yapabilir ve örnekde olduğu gibi değer atayabilirsiniz.
Kod:
Ornek ornek_nesne = new Ornek();
ornek_nesne.bool_ = true;
Eğer formlar arası kullanmak istiyorsanız aşağıdaki kod örneğinde olduğu gibi struch kodunun başına public yazmanız gerekiyor.
Kod:
public struct Ornek
{
public int int_ { get; set; }
public bool bool_ { get; set; }
public string string_ { get; set; }
public float float_ { get; set; }
public int MyProperty { get; set; }
}
Formlar arası kullanımı ise Form1.Ornek ornek; şeklinde sınıf düzeyinde tanımlayıp veya aşağıdaki gibi kod içerisinde nesnenizi oluşturup kullanabilirsiniz. Önce formun adı sonra yapı adı şeklinde....
Kod:
Form1.Ornek ornek = new Form1.Ornek();
ornek.string_ = "String ataması yapıldı";
Burada da kullanımına dair basit bir örnek kod paylaştım inceleyebilirsiniz.
Kod:
using System;
using System.Windows.Forms;
namespace WindowsFormsApplication4
{
public partial class Form1 : Form
{
struct Bilgiler
{
public int kisi_sayisi { get; set; }
public string topluluk_ismi { get; set; }
public bool hepsi_erkekmi { get; set; }
}
public Form1()
{
InitializeComponent();
}
Bilgiler bilgi;
private void btnAtama_Click(object sender, EventArgs e)
{
bilgi.hepsi_erkekmi = true;
bilgi.kisi_sayisi = 30;
bilgi.topluluk_ismi = "Erkek Topluluğu";
MessageBox.Show("Atama Yapıldı");
}
private void btnGoster_Click(object sender, EventArgs e)
{
MessageBox.Show("Topluluk İsmi : " + bilgi.topluluk_ismi +"\n" + "Hepsi Erkekmi : " + bilgi.hepsi_erkekmi + "\n" + "Kişi Sayısı : " + bilgi.kisi_sayisi);
}
}
}
Not: Tap ile kısayoldan tanımlı şablonları kullanmak sadece Visual Strudio programı için geçerlidir.